غداً.. مغني الراب ويجز سيكون في لندن لأول مرة

غداً.. مغني الراب ويجز سيكون في لندن لأول مرة

غداً.. مغني الراب ويجز سيكون في لندن لأول مرة - حيث يستعد مغنى الراب المصري ويجز لإحياء أول حفل غنائي له في مدينة لندن ، يوم غد الثلاثاء الموافق ٢٧ أكتوبر 2022 .

ونشر مغني الراب ويجز البوستر الرسمي لحفله الغنائي في لندن عبر صفحته الرسمية على موقع تبادل الصور والفيديوهات " انسجرام "، وكتب : HELLO LONDON

Excited to announce that I will be perfoming live in London for the first time – at the 02 shepherd is bush Empire

27th of October

Can not wait to see you

وخلال حديث مغني الراب ويجز عن نجاح أغنيته البخت ، وقال : مش كل المصريين بيفهموني، وفي 2 أو 3 من جيلي على الأقل عاشوا اللي أنا عشتوا، ومش كل الناس عاشت بنفس الطريقة، والزمن بيتغير، الناس اللي عندها 50 سنة، أسلوب حياتهم مكنش نفس أسلوب الحياة دلوقتي.

وأوضح ويجز كيف أثرت أغنية البخت عليه في اختيار أغانيه : علشان أنا بسمع كل حاجة، ومعنديش مشكلة أعمل شوية تنويع في الأغاني، والبخت تعتبر النقلة النوعية في حياتي علشان الكلمات، وعلشان بعيدة عن الراب، والراب أغنية برتم سريع، بحاول ألخص كل حاجة في 3 دقائق، بس في أغاني تانية بتتكلم عن حاجات أخرى مثل البنات، وأنا معنديش مشكلة أقول أي حاجة الصراحة.

وبخصوص كتابته لكلمات الأغاني ، أضاف ويجز :" الموضوع مش صعب خالص، والعملية بتيجي من كتر ما أنا بسمع حاجات كتير مختلفة، وبعمل أغاني كذا حاجة، ومش بنحصر في أغاني الراب.

957.jpg

المصدر : وكالة سوا - صدى البلد

اشترك في القائمة البريدية ليصلك آخر الأخبار وكل ما هو جديد